Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

Op donderdag 4 september jl. heeft Kiwa een webinar gehouden voor al haar certificatieklanten en andere belangstellenden. Een webinar is een online seminar dat live te volgen is vanaf de werkplek of iedere andere plaats met een internet verbinding. Het onderwerp ‘ISO 9001:2015, wat gaat er veranderen?’ bleek veel mensen aan te spreken, er waren zo’n 130 aanmeldingen voor deze sessie.

Met enthousiasme en gedrevenheid heeft onze productmanager Rob Vriens de deelnemers bijgepraat over de ontwikkelingen bij de herziening van de ISO 9001 norm, ISO 9001:2015. Tijdens het webinar konden deelnemers via de chat-functie hun vragen stellen. Deze vragen zijn verzameld en na afloop van de presentatie werden de vragen zoveel mogelijk beantwoord.

De opname van dit webinar is terug te zien via www.kiwatraining.nl/downloads, hier kunt u tevens de lijst met vragen downloaden.

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

De brandweer ontvangt per jaar circa 100.000 brandmeldingen. Bij ongeveer de helft van de meldingen (50.000!) betreft het een loos alarm. AOC Snijders steunt de ‘OMS Challenge’, dit initiatief wil het aantal loze meldingen met 50% reduceren. Dit is directe winst voor voor bedrijven en instellingen die hun onnodige inspanningen en productieverlies zien afnemen bij iedere onnodige brandmelding.

 

 

Aanmelden kan via onderstaande link

omschallenge

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

Een nieuwe VCA-versie in de maak. De nieuwe VCA zal naar het zich nu laat aanzien eind 2014 / 2015 gereed zijn, nadere (inhoudelijke) bijzonderheden zijn er nog niet bekend.

Houd onze website in de gaten en volg ons via de sociale media om op de hoogte te blijven.

Neem voor meer informatie contact met ons op.

 

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

AED/Reanimatie training aan boord van de Fjell van DockwiseVan onze relatie Dockwise kregen we het verzoek twee AED/Reanimatie trainingen te verzorgen op hun schip de Fjell in Singapore. Voor ons uiteraard geen probleem, we stuurden onze instructeur Jaap vorige week naar Azië om de trainingen aan boord te verzorgen. 

 

 

AED/Reanimatie training aan boord van de Fjell van Dockwise

 

Bezoek onze facebookpagina www.facebook.com/AOCSnijders voor meer foto’s van deze mooie trip.

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

Speciaal voor moeders, vaders, oma’s, opa’s en verzorgers die willen weten wat te doen als een (klein)kind Eerste Hulp nodig heeft: De AOC Snijders Eerste Hulp aan Kinderen voorlichtingsavond.

AOC Snijders organiseert vier keer per jaar een voorlichtingsavond Eerste Hulp aan Kinderen. U kunt kiezen uit:

25 maart 2014

24 juni 2014

30 september 2014

16 december 2014

Aanvang om 19:15 tot circa 22:15 uur.

Tijdens deze avond komen onderstaande onderwerpen aan bod:

-Veilige omgeving voor uw kinderen;
-Brandwonden;Kinder verbanddoos
-Insectenbeten;
-Botbreuken;
-Koorts(stuipen);
-Kleine en grote wonden;
-Verslikking Baby/Kind;
-Voorwerp in neus/oor;
-Spontane bloedneus;
-Bijtwonden;
-Hersenschudding;
-en Vergiftiging.

Uiteraard is er ook ruimte tot het stellen van vragen.

Het tarief voor deze avond is € 20,- all-in, wij zorgen uiteraard voor koffie/thee met wat lekkers.

Aanmelden kan via facebook: https://www.facebook.com/AOCSnijders/events of via email: opleidingen@aoc-snijders.nl

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

Wij wijzen u graag op het boekje ‘Goede BHV Praktijken, zo organiseer je interne noodhulp’. In dit boekje zijn een kleine 50 voorbeelden van BHV-organisatie verzameld. 42 organisaties in 9 branches, van vrijwilligersorganisaties tot aan fabrieken hebben beschreven hoe zijn hun interne noodhulp hebben georganiseerd.

Het boekje geeft handvatten en een overzicht aan mogelijkheden, kennis en ervaring om hulp bij nood te organiseren, waarbij leren van elkaar het uitgangspunt is. Het eerste exemplaar werd 6 november aangeboden aan de initiator van het project, het ministerie van SZW.

goedebhvpraktijken

Interne noodhulp

In het boekje dat staan de volgende kernvragen centraal: Hoe richt je een goede interne noodhulp in voor het geval er iets mis gaat? En hoe ver ga je daarin? Logische en redelijke vragen. Een effectieve en efficiënte benadering van incidenten en noodsituaties is van groot belang, zowel voor bedrijven en hun werknemers alsook voor andere organisaties met publiek, patiënten, bezoekers of leden.

Praktische voorbeelden en leren van elkaar

Ook het onderkennen en vergroten van de zelfredzaamheid van aanwezigen (het jezelf kunnen helpen en in veiligheid kunnen brengen voordat de hulpdiensten arriveren) speelt daarbij een belangrijke rol. Het boekje kan daarbij helpen. Het geeft handvatten en een overzicht aan mogelijkheden, kennis en ervaring om hulp bij nood te organiseren, waarbij leren van elkaar het uitgangspunt is. Praktische voorbeelden en tips, voor en door mensen die direct betrokken zijn, helpen om anderen aan te sporen de hulpverlening ook goed te regelen.
Het blijkt dat het organiseren van interne hulpverlening niet moeilijk of duur hoeft te zijn.. Heeft u nog vragen of wilt u ondersteuning bij het opzetten van uw BHV organisatie? Neem dan telefonisch contact met ons op via 076-5204999 of stuur ons een bericht met uw vraag.

 

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

De Inspectie SZW zal vanaf 1 november a.s. tot en met eind april 2014 een hercontrole gaan uitvoeren. Ze zullen in de komende 6 maanden langs gaan bij 400 bedrijven. Bij 300 daarvan vinden hercontroles plaats omdat bij deze bedrijven vorig jaar overtredingen zijn geconstateerd. Er zullen ook 100 nieuwe bedrijven worden bezocht en dat zijn met name kleinere, ongebonden bedrijven. Dus met name onafhankelijke autobedrijven lopen een grote(re) kans een bezoekje van de inspectie te krijgen. Waar let de Inspectie SZW nu precies op? Lees verder…

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

Wij zijn nu ook te vinden op facebook, like ons voor informatie omtrent arbeidsveiligheid en veiligheid in en om het huis. Tevens zullen wij exclusieve acties en aanbiedingen via facebook gaan verspreiden.

facebook_logo

 

Geplaatst op , Categorie: Algemeen.

aoc-gNa ruim 13 jaar gewerkt te hebben vanuit onze locatie in Prinsenbeek en 1 ½ jaar eveneens vanuit de locatie aan het Spinveld 4a Breda, gaan we alles samenvoegen naar één grote locatie van waaruit wij u nog vollediger van dienst zullen zijn.

Op 21 en 22 februari staat de verhuizing van onze locatie aan de Logtenburg 6+6a te Prinsenbeek gepland. De kans bestaat dat wij op deze dagen minder goed bereikbaar zullen zijn.

Een week later, op 27 februari, zullen wij onze locatie aan het Spinveld 4a te Breda verhuizen.

Vanaf 25 februari zijn we operationeel op ons nieuwe adres: Spinveld 66A19 te Breda en vervallen de andere adressen.

De infrastructuur van ons nieuwe adres is onlangs geheel vernieuwd. Er is o.a. een nieuwe ingang gecreëerd naar dit terrein. Deze is nog niet verwerkt in de navigatiesystemen. Om ons te kunnen vinden hebben we een routebeschrijving opgesteld.

Ons post/factuuradres blijft hetzelfde: Postbus 9640, 4801 LS Breda

 

aoc-a aoc-b