‹ Ga terug

Effectief omgaan met agressie in de winkel


Inleiding

Winkelmedewerkers komen regelmatig in aanraking met vormen van agressief gedrag, diefstal neemt toe en medewerkers zijn bang voor een overval. Daarom hebben zij behoefte aan praktijkvoorbeelden die laten zien hoe men professioneel en de-escalerend kan optreden bij (dreigend) agressief gedrag. Omdat de medewerkers op verschillende wijzen in contact komen met agressie (winkel, balie, adviesgesprek, telefoon) en verschillende vormen van agressie (klachten, irritatie, verbale-, fysieke agressie en overval) en omdat niet alle medewerkers een basistraining agressie hebben gevolgd, is een maatwerkopleiding vereist.

Met het verzorgen van deze training voldoet de werkgever aan haar wettelijke zorgplicht jegens medewerkers.

Werkwijze/programma

Voorafgaand aan de training neemt onze docent een aantal vragen met u door.

Tijdens het eerste dagdeel worden de belangrijkste aspecten van veiligheid en klantgerichtheid in de winkel op interactieve wijze met de deelnemers doorlopen. Aan de hand van voorbeelden en een ronde door de winkel zijn de deelnemers in staat om de regels toe te passen in de eigen werksituatie. De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Overvalpreventie                       
  • Verwachtingen van de klant
  • Herkennen, Voorkomen en Omgaan met agressie
  • Klantvriendelijk gedrag
  • Klachten en ontevredenheid
  • Huisregels en Samenwerken aan een veilige winkel
  • Functie van leiding
  • Opstellen van procedures

Tijdens het tweede dagdeel zal er op een veilige- en realistische wijze geoefend worden met een ervaren trainingsacteur. De volgende onderwerpen komen tijdens het praktijkdagdeel aan bod;

  • Klantvriendelijk gedrag
  • Herkennen, voorkomen en omgaan met agressie en diefstal
  • Overvalpreventie
  • Opvang en nazorg
  • Onderwerpen door de deelnemers ingebracht

Door het actief deelnemen aan deze training verwerven de deelnemers basiskennis van veiligheidsregels en klantgerichtheid in de winkel. Aan de hand van voorbeelden en een ronde door de winkel zijn de deelnemers in staat om de regels toe te passen in de eigen werksituatie.

Na deze training bent u in staat om klanten aan te spreken op aan veiligheid en klantgerichtheid gerelateerde onderwerpen. U leert de-escalerend gedrag en kan dit in verschillende situaties toepassen. Het praktisch trainen van winkelsituaties vergroot het zelfvertrouwen.

Deze training verzorgen wij geheel op maat op uw eigen locatie in uw omgeving, neem voor meer informatie en/of een offerte op maat contact met ons op of bel direct 076-5204999.


Mail voor meer informatie


Als u meer informatie wenst over de training en/of een offerte vul dan onderstaande gegevens in of neem contact direct contact op via 076-5204999.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

 

AOC Snijders BV is beoordeeld met een
8.5 van 10 gebaseerd op 1182 reviews · Beoordelingen: Klantenvertellen.nl